Методична робота
«Щоб дати дитині іскорку знань,
педагогові потрібно ввібрати ціле море світла»
В.О.Сухомлинський
Ці слова видатного педагога надихають на творчий пошук, активізацію потужного потенціалу для розвитку та розкриття особистісних і професійних якостей педагогів, стимулювання їх до усвідомлення необхідності дієвості та самовдосконалення. Розуміючи потреби часу, педагогічний колектив має працювати в постійному творчому пошуку унікальних прогресивних методик, технологій, знаходити оптимальні шляхи розв’язання освітніх завдань. Для вирішення цих завдань і був створений методичний кабінет.Методичний кабінет є "двигуном роботи" дошкільного закладу,що акумулює кращий досвід колективу. У методичному кабінеті зібрано фахову літературу, педагогічні періодичні видання, творчі напрацювання педагогів, кращі зразки конспектів занять, свят, розваг, вони систематизуються за основними розділами програми. У кожному розділі матеріали добираються за віковою групою відповідно до програмних завдань. Постійно організовується виставка новинок методичної літератури.Організовує методичну роботу з педагогічними кадрами дошкільного закладу вихователь-методист, вирішуючи основні напрями діяльності колективу, серед яких обов’язковим є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я вихованців, забезпечення розвивального середовища і створення оптимальних умов для особистісно-орієнтованого навчання та розвитку творчої особистості дитини. Методична робота – це комплексний процес, у ході якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників ефективним формам і методам роботи з дітьми.
Форми методичної роботи в ДНЗ з педагогами:
Колективні:
інструктивно-методичні наради, педагогічні ради, педагогічні читання, теоретичні семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди освітнього процесу.
Групові:
методичні об'єднання вихователів дошкільних груп, робота творчих груп,консультації.
Індивідуальні:
Наставництво, самоосвіта, взаємовідвідування, робота над проблемними питаннями, атестація.
Напрямки методичної роботи в ДНЗ:
вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
стимулювання творчого потенціалу;
підвищення педагогічної культури вихователів;
вдосконалення педагогічної майстерності;
розвиток спеціальних умінь та навичок;
формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Принципи методичної роботи в ДНЗ:
гуманізм, демократизм;
педагогічна співпраця з вихователем;
робота в режимі довіри, доброзичливості;
творча атмосфера, стимулювання творчої активності;
допоміжно-регульований контроль;
надання вихователеві права вибору;
системність методичних заходів;
щоденна допомога;
випереджальний характер методичної роботи.
Методична робота в сучасному дошкільному закладі сьогодні має бути:
- організована на якісно новому рівні
- відповідати сучасному соціальному замовленню суспільства та держави (оперативність та мобільність);
- мати випереджальний, аналітичний і творчий характер (прогнозування, діагностування);
- базуватися на принципах науковості, системності, послідовності, наступності, конкретності;
- будуватися на діагностичній основі, диференційовано, з урахуванням запитів кожного педагога (бути практичною).