КЗ "Гатненський ЗДО "Дивосвіт"
Київська область, Фастівський район

ІДЕМО В САДОК: ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ

Готуємось до вересня

ІДЕМО В САДОК: ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ

Відвідування малюком дошкільного навчального закладу є однією з умов повноцінного розвитку, оскільки у дитячому садочку дитина отримує реальну можливість засвоїти основні, і на даному етапі розвитку, елементарні норми поведінки в суспільстві.

Виховання в ДНЗ підвищує рівень самостійності, адже разом зі своїми однолітками малюк швидше вчиться їсти, одягатися, прибирати за собою тощо. Крім того, в межах дошкільного навчального закладу дитина вчиться правильно взаємодіяти з іншими вихованцями, а також будувати різноманітні взаємовідносини в дитячому колективі.

 

Основні критерії психологічної готовності до відвідування дитячого садка:

  • вміння ділитися іграшками;
  • комунікативні вміння;
  • вміння будувати соціальні взаємини;
  • вміння дотримуватися режиму дня;
  • володіння елементарними навичками самоконтролю та самообслуговування;
  • достатній мовленнєвий розвиток.

Основні етапи входження малюка в дитячий колектив

І Етап Екскурсія, яка супроводжується роз’яснювальною бесідою.

ІІ Етап Налагодження контакту з вихователем.

ІІІ Етап Взаємодія з дітьми (тривалість першої зустрічі варто обмежити до 1 години, краще це зробити в першій половині дня).

ІV Етап Відвідування вечірньої прогулянки, з метою роз’яснення режиму відвідування садка. Особливу увагу малюка варто звернути на те, що жодна дитина не залишається в садочку, вона обов’язково повертається додому.

V Етап Поступове підвищення тривалості перебування в дитячому садочку.

Період адаптації малюка до умов дошкільного навчального закладу зазвичай може тривати від 2-3 днів (легкий адаптаційний період) до 2 місяців і більше (важкий адаптаційний період).

Зміна соціального оточення, а також «розставання» з близькими може спричинити виникнення психологічного стресу, як наслідок погіршується стан здоров’я малюка, спостерігається тенденція до замкнутості.

Нерідко симптомами поганої адаптації є ранкові істерики, коли дитина відмовляється  йти в садочок.

До ознак поганої адаптації дитини прийнято відносити:

  • неспокійний сон;
  • поганий апетит;
  • неадекватну реакцію на взаємодію та спільну діяльність з вихователем;
  • небажання спілкуватися з однолітками;
  • погіршення настрою (пригнічення настрою).

Дуже важливу роль в процесі адаптації до умов перебування в дошкільному навчальному закладі відіграє поведінка близьких, саме тому варто виділити основні правила взаємодії з малюком у період пристосування до нових умов:

  • зустрічати дитину з посмішкою;
  • придумати ритуал прощання (для кращого результату програти його вдома);
  • підтримувати самостійність дитини за межами садочку;
  • давати із собою улюблену іграшку;
  • не сварити за погану поведінку в садочку;
  • не варто залякувати малюка садочком або вихователем;
  • розповідати про основні переваги відвідування садочка (нові знайомства, цікаві заняття);
  • знизити рівень негативних емоцій та тривожних проявів з боку батьків;
  • обговорення негативу щодо умов дошкільного закладу варто здійснювати без присутності малюка;
  • дотримуватися режиму, який запроваджено в садочку;
  • прислухатися до думки кваліфікованого спеціаліста, зокрема вихователя.

Батькам значну увагу варто приділити здоров’ю малюка, а саме підвищенню імунної системи. Оскільки збільшується навантаження, зокрема дитина стає активнішою, постійно перебуває в русі. Ці чинники вимагають використання великої кількості енергії. Якщо ж дитині важко впоратися з такими навантаженнями малюк починає часто хворіти, як наслідок погіршується і процес адаптації.

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Логін: *

Пароль: *