Гатненський ЗДО ”Умка”, Гатне
Київська область, Фастівський район

Пам’ятка для батьків! “ Турбуємося спільно про власну безпеку”.


Одне з основних завдань, яке стоїть перед дошкільною педагогічною спільнотою та батьками в умовах дії  воєнного стану  – організувати освітній процес у ЗДО та за його межами  з максимальною користю для дітей, одночасно забезпечивши безпеку всіх його учасників.

Наразі актуальними напрямами залишаються наступні: організація безпечного освітнього простору дітей; психологічний супровід учасників освітнього процесу; використання оточуючого середовища для всебічного розвитку дітей, їх творчих здібностей.

Перший крок організації безпечного  простору – визначити та усунути всі ті ризики, проблеми, труднощі та перешкоди, що б збільшити відчуття захищеності наших дітей.

Якщо під час сигналу тривоги Ви з дітьми  знаходяться на вулиці, терміново перйдіть до найближчої  захисної споруди,  в приміщенні не забувайте про “ правило двох стін”.

У залежності від ситуації, умов та часу перебування в укритті запропонуйте дітям  різноманітні активності – ігрову, пізнавальну,образотворчу, театралізовану та ін. Якщо діти стривожені через гучні звуки сирени доречним буде, в першу чергу, переключити увагу дітей на інші звуки. Підійдуть такі прийоми, як хоровий спів або промовляння добре знайомого віршика, потішки, говоріння пошепки, імітація звуків тварин або природи (дощ, вітер), прослуховування дитячих музичних творів тощо. Для зниження напруження варто використовувати художню літературу, читання якої може супроводжуватися спільною творчою або пошуковою діяльністю дітей, театралізацією, ілюструванням, руханками тощо.

Радимо для використання:

Рекомендаційні матеріали щодо читання з дітьми дошкільного віку:

• Живі письменники дошкілля. Книжка заспокоює: що почитати

дитині, поки триває війна

• Живі письменники. Батькам

• Як допомагати дітям у замкненому просторі

• Аудіоказки Telegram-канал Павлуша і Ява

• Прачова В. Котики (казка). У 5 частинах

• Дерманський С. «Вірші для малят»

Для того, щоб   навчити дітей правил безпеки   велике значення має просвітницька та профілактична робота з питань мінної безпеки.

Корисною  для Вас та дошкільнят стане  інформація розміщена на сайті “Все про мінну безпеку”. https://bezpeka.info/

Допомогою в організації розмови з дітьми про питання мінної небезпеки стануть рекомендації психологів.  https://www.unicef.org/ukraine/stories/mine-safety-rules-for-children

В зв’язку цим  необхідно систематично звертати увагу дітей щодо правил поведінки під час виявлення підозрілого предмету. Для просвітницької роботи з дітьми із питань мінної безпеки краще обрати казки, загадки, вірші, ігрові ситуації, мультфільми ( https://www.youtube.com/watch?v=V3hnYiLIcwA)    різні види театру. Практичних навичок діти можуть набути в процесі ігрової діяльності (наприклад: словесні ігри – “Можна або ні”, “Безпечно – небезпечно”; настільно-друковані ігри: ігри- мандрівки “Прогулянка з псом Патроном”, “Безпечне лото”, рухливі ігри “Безпечна стежинка”, “Безпечна прогулянка”, “Крокуй обережно” тощо ).

Основною умовою попередження мінної небезпеки для дошкільників залишається пильність дорослих, постійний контроль в період прогулянок та у разі перебування малюків за межами безпечного місця, поінформованість близьких людей про можливі ризики.

Ресурсна підтримка: Україна про мінну безпеку; СорОк та ПоНі вебсайт «Все про мінну безпеку» – bezpeka.info;

Відбір  батьками інформації, яка надається дошкільнику, має задовольняти його потреби у пізнанні світу й водночас сприяти повноцінному розвитку особистості. Розповідати про події варто зрозумілою дітям мовою. Доречно використовувати казки або історії, в яких учасниками подій, які спостерігали діти, є казкові герої, а фінал – завжди позитивний.   Слід враховувати, що діти сприймають емоційні сигнали від дорослих, тому, говорячи про воєнні події, необхідно контролювати свої емоції.

Ресурсна підтримка інформаційної безпеки:( https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-talk-to-children-about-war

Як говорити з дітьми про війну: поради психологів; Як говорити з дітьми про війну? ; посібник «Як говорити з дітьми про війну»;Як контролювати вплив новин і соціальних ЗМІ на себе, Як пережити війну і не втратити здоровий глузд, Дитинство у цифровому суспільстві: поради з техніки безпеки.

З метою підтримки дітей та дорослих  МОН та ЮНІСЕФ започаткували  ініціативу  на сайті  «Спільно до навчання» ( https://osvitanow.org/ ) де  батьки можуть завантажити інструкції з безпеки, уроки та робочі матеріали з мінної безпеки, психологічної підтримки, матеріали щодо харчування, гігієни, імунізації, призначені для дітей різного віку.

НУМО — це ваш помічник із розвитку дитини 3-6 років у садочку або вдома, розроблений залученими експертами ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки. На сайті є матеріали для батьків, опікунів та вихователів, які разом щоденно докладають максимум зусиль задля гармонійного розвитку дошкільнят.

Корисним в нагоді стане  проект  від інстититуту розвитку дітей на платформі НУМО  “ Іскорки суперсил”  Унікальний ляльковий театр, щоб розвивати 16 необхідних навичок у дошкільнят. Грати в театр легко та весело, адже всі необхідні матеріали можна завантажити та роздрукувати. https://numo.mon.gov.ua/

Дитячий садочок онлайн НУМО https://numo.mon.gov.ua/baby-garden-online   – це помічник для батьків та опікунів дошкільнят. Цей вихователь завжди поруч, щоб діти могли розвиватися навіть в умовах, коли заклади освіти не функціонують, абол дитина тимчасово не відвідує заклад. Для зручності заняття розділено за тижнями, а найновіші випуски з’являються вгорі сторінки.

  Картки для дихальних практик стабілізації

• Картки сили: ігрові та терапевтичні картки для роботи із дітьми до 8 років

• Мультфільми від Графічного батальйону

• Навчально-методичний посібник “Психологічна підтримка та допомога

дітям, які пережили травматичні події”

• Оповідання для дітей “Сильні почуття приходять та йдуть”

• Посібник “Посібник для доброго самопочуття : зменшити стрес,

наповнитися і розвинути внутрішню стійкість”

• Посібник “Діти і війна: навчання технік зцілення”

• Поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили

кризову подію

• Посібник “Керівництво з надання першої психологічної допомоги”

• Посібник “Перша психологічна допомога”

• Посібник “Перша психологічна допомога: посібник для працівників на

місцях”

• Робочий зошит для дітей “Екіпаж КІП дає раду своїм переживанням”

Логін: *

Пароль: *