Гатненський ЗДО ”Умка”, Гатне
Київська область, Фастівський район

ІДЕМО В САДОК: ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ

Готуємось до вересня

ІДЕМО В САДОК: ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ

Відвідування малюком дошкільного навчального закладу є однією з умов повноцінного розвитку, оскільки у дитячому садочку дитина отримує реальну можливість засвоїти основні, і на даному етапі розвитку, елементарні норми поведінки в суспільстві.

Виховання в ДНЗ підвищує рівень самостійності, адже разом зі своїми однолітками малюк швидше вчиться їсти, одягатися, прибирати за собою тощо. Крім того, в межах дошкільного навчального закладу дитина вчиться правильно взаємодіяти з іншими вихованцями, а також будувати різноманітні взаємовідносини в дитячому колективі.

 

Основні критерії психологічної готовності до відвідування дитячого садка:

  • вміння ділитися іграшками;
  • комунікативні вміння;
  • вміння будувати соціальні взаємини;
  • вміння дотримуватися режиму дня;
  • володіння елементарними навичками самоконтролю та самообслуговування;
  • достатній мовленнєвий розвиток.

Основні етапи входження малюка в дитячий колектив

І Етап Екскурсія, яка супроводжується роз’яснювальною бесідою.

ІІ Етап Налагодження контакту з вихователем.

ІІІ Етап Взаємодія з дітьми (тривалість першої зустрічі варто обмежити до 1 години, краще це зробити в першій половині дня).

ІV Етап Відвідування вечірньої прогулянки, з метою роз’яснення режиму відвідування садка. Особливу увагу малюка варто звернути на те, що жодна дитина не залишається в садочку, вона обов’язково повертається додому.

V Етап Поступове підвищення тривалості перебування в дитячому садочку.

Період адаптації малюка до умов дошкільного навчального закладу зазвичай може тривати від 2-3 днів (легкий адаптаційний період) до 2 місяців і більше (важкий адаптаційний період).

Зміна соціального оточення, а також «розставання» з близькими може спричинити виникнення психологічного стресу, як наслідок погіршується стан здоров’я малюка, спостерігається тенденція до замкнутості.

Нерідко симптомами поганої адаптації є ранкові істерики, коли дитина відмовляється  йти в садочок.

До ознак поганої адаптації дитини прийнято відносити:

  • неспокійний сон;
  • поганий апетит;
  • неадекватну реакцію на взаємодію та спільну діяльність з вихователем;
  • небажання спілкуватися з однолітками;
  • погіршення настрою (пригнічення настрою).

Дуже важливу роль в процесі адаптації до умов перебування в дошкільному навчальному закладі відіграє поведінка близьких, саме тому варто виділити основні правила взаємодії з малюком у період пристосування до нових умов:

  • зустрічати дитину з посмішкою;
  • придумати ритуал прощання (для кращого результату програти його вдома);
  • підтримувати самостійність дитини за межами садочку;
  • давати із собою улюблену іграшку;
  • не сварити за погану поведінку в садочку;
  • не варто залякувати малюка садочком або вихователем;
  • розповідати про основні переваги відвідування садочка (нові знайомства, цікаві заняття);
  • знизити рівень негативних емоцій та тривожних проявів з боку батьків;
  • обговорення негативу щодо умов дошкільного закладу варто здійснювати без присутності малюка;
  • дотримуватися режиму, який запроваджено в садочку;
  • прислухатися до думки кваліфікованого спеціаліста, зокрема вихователя.

Батькам значну увагу варто приділити здоров’ю малюка, а саме підвищенню імунної системи. Оскільки збільшується навантаження, зокрема дитина стає активнішою, постійно перебуває в русі. Ці чинники вимагають використання великої кількості енергії. Якщо ж дитині важко впоратися з такими навантаженнями малюк починає часто хворіти, як наслідок погіршується і процес адаптації.

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *